onsdag 2. januar 2013

FWSS inspirert lue

GODT NYTT ÅR alle sammen.




Jeg har vært syk i over 2 uker, og har derfor ikke strikket en maske.

Nå har jeg endelig tatt strikketøyet frem igjen, og har fått fullført denne luen som jeg startet på for lenge siden.

 
Min hyggelige arbeidskollega Ingrid Oftedal var så snill å stille opp som modell denne gangen. Selv ønsket hun seg lik lue, så nå er hun godt i gang med strikkepinnene. Hun valgte en annen farge, det er jo så mange lekre fargenyanser å velge i.
 
 

Inspirasjon til denne luen fant jeg her: http://www.osloby.no/shopping/Luen-alle-snakker-om--7046138.html




OPPSKRIFT :

Garn:    25g AIR og 50g SKY
Pinner: 2,5mm

Legg opp 130m på p 2,5mm med en tråd av hver . Strikk glattstrikk ca 19-20 cm. Fell nå for topp på denne måten: Strikk 8m, 2r sammen omg rundt, så 3 omg uten felling. Strikk 7m, 2 r sammen omg rundt, så 3 omg uten felling. 6m rett, 2 r sammen omg rundt, 3 omg uten felling. Forsett på denne måten til du har 8 m igjen, kutt tråden og dra den gjennom de resterende maskene. Fest tråden godt.


Denne luen strikket jeg i AIR OG SOUL. Har brukt 25g Air og 25g Soul, og la opp 130 m.

4 kommentarer:

  1. Så flotte luer.

    Godt nytt år til deg også.

    SvarSlett
  2. Her fann jeg frem til deg ! Kjempefin blogg du har
    med mye inspirasjon !

    Ønsker deg et godt år med mye håndarbeidsaktivitet.
    Jeg kommer garantert tilbake !

    SvarSlett
  3. Må jeg spørge om opskriften på halsedisse til børn

    SvarSlett