lørdag 16. juni 2012

Osloanorakken

OSLOANORAKKEN.

Oppskrift kan kjøpes her:
 http://www.ravelry.com/patterns/library/the-oslo-anorak-2


Medlemmene på STRIKKESIDEN legger stadig vekk ut bilder av produkter de har laget, jeg ser Osloanorakken er kjempepopulær . Jeg har hatt ønske om å finne tid til å strikke denne, har så mye annet som må prioriteres....... Har endelig fått den første ferdig, nå gjenstår det bare 2 til.
Disse er raske å strikke, bruker tykt garn og pinne nr 5.
Jeg har valgt annet garn enn det som er oppgitt i beskrivelsen. Til det svarte har brukte jeg dobbel tråd Sandnes alpakka, og på det melerte stk brukte jeg Oda ( kjøpt på Europris ).
Big Fabel er ett veldig godt alternativ, men jeg fikk ikke tak i de "rette" fargene i det garnet.



Jeg har gjort noen forandringer i forhold til oppskrift. Strikket inn "kengurulomme" og laget kant rundt hetten. Dette er ikke min ide, jeg såg ett foto hvor dette var gjort og etterlignet det. Genseren blir jo litt finere med disse detaljene på, gjør den ikke det da ?




  Ferdig med enda en anorakk...



Denne gangen har jeg brukt dobbelt fabel garn. Siden strikkefasthet ikke stemte måtte jeg regne om en del for å få rette mål på denne.

2 kommentarer:

  1. ekroll52@hotmail.com9. november 2012 kl. 05:11

    Kjempeflott osloanorakk ,ønsker å strikke den i størrelse 5 år , har du oppskrift ?

    SvarSlett
  2. Så flott! Har du heklet kanten rundt hetta? og har du lyst å dele den redigerte utgaven? Var så fint med lommen også.

    SvarSlett