onsdag 5. februar 2014

Pannebånd

Dette pannebåndet strikker du på en time eller to:)


Her har jeg brukt alpakkagarnet Sulka, men HEXA fra Du Store Alpakka er også et glimrende valg. 50 g garn er mer enn nok.:)


Pannebåndet er strikket i helpatent på pinne nr 6.
Jeg har lagt opp 18 m med midlertidig opplegg http://www.pickles.no/midlertidig-opplegg/. Jeg bruker denne metoden for at jeg skal kunne maske sammen de gjenstående masker med oppleggskanten slik at jeg slipper "søm" midt bak.























5 kommentarer:

  1. Det var veldig fint. Kan tenke meg at det blir deilig i Hexa, for det er jo et nydelig garn.

    SvarSlett
  2. Har du oppskrift? Ser at du skriver maskeantall og pinnestørrelse, men hvordan lager du "vrien" foran? Kjempefint pannebånd og jeg har akkurat et nøste Hexa liggende;-)

    SvarSlett
  3. Så fine pannebånd! Ta gjerne en titt innom min blogg, legger både ut oppskrifter og bilder. : )

    SvarSlett
    Svar
    1. Det vil jeg gjerne :) Legger du ut link til bloggen din?

      Slett
  4. Hei.
    Har akkurat oppdaget bloggen din, og gleder meg til å lese mer :-) Er glad i å strikke selv.

    SvarSlett