onsdag 23. mai 2012

Sofapute

ENDELIG er sommaren her, nyter dagene ute på terassen. Har kaffi i koppen og strikketøyet i hendene, hva mer kan en ønske seg???  Fremdriften på håndarbeidsfronten har dalt, men har blitt ferdig med en PUTE i dag.





Oppskriften fant jeg i Pt design`s interiør hefte nr 110. Mye fint som jeg har lyst å lage i denne katalogen: Mange fine puteoppskrifter, noen fine bordbrikker som jeg bare MÅ hekle, puffer, lampesjermer, tepper og mye mer. Katalogen var vel verdt pengene.

Jeg er så heldig å ha både Sandnesgarn og Gjesdal sine fabrikkutsalg like i nærheten, her kommer jeg tidvis over mange gode tilbud på garn, har derfor ett "lite" garnlager hjemme. Til denne puten har jeg brukt Smart isteden for Pandora og Plum som oppskriften sier. Strikkefasthet stemte, og puten ble 45 x 45 cm som den skulle. Både jeg og mottakeren var fornøyde med resultatet, kanskje det blir en til :)


1 kommentar: